„Nie odkryjesz nowych lądów, dopóki nie odważysz się stracić brzegu z oczu.”

Ogłoszenia

Sponsorzy 2018

gmina i powiat.jpg
powiatnisko.jpg
abn profil.jpg
slovrur_logo.jpg

JKN na Facebooku

Pogoda w Nisku

http://www.swiatpogody.pl

JKN na Instagram

Szanty

Jacht Klub Nisko O nas Sprzęt klubowy

Jacht Klub Nisko jest właścicielem  następującego sprzętu:

1. Jacht kabinowy typu "Solina 24" - 1 szt. (Niżanka)


Solina 24 to młodsza siostra znanej i cenionej w kraju i zagranicą Soliny 27. Jest jachtem przeznaczonym dla żeglarzy, którzy cenią sobie większy kontakt z wodą. Znakomity jacht na słone i słodkie wody.

Jednostka szybka, zwrotna i jednocześnie bardzo wygodna o ergonomicznym wnętrzu, daje satysfakcję zarówno zwolennikom dużych rodzinnych wypraw jak i żeglarzom o bardziej sportowym zacięciu. Pomimo sportowego charakteru, jednostka daje dużo wygody pływającym na niej załogom.

Przestronne wnętrze oferuje pięć pełno wymiarowych koi i dodatkową koję mającą 160 cm. Funkcjonalny kambuz, oraz duża kabina sanitarna uzupełniają mieszkalną cześć Soliny 24.

Dane Techniczne:

Rok produkcji

2017

Długość

7280 mm

Szerokość

2700 mm

Wysokość w kabinie

165 cm

Kategoria żeglugowa

C

Zanurzenie

300-1250 mm

Balast

600 kg

Masa własna

1500 kg

Max. ilość załogi

6

Max. ładowność

800 kg

Powierzchnia żagla GROT

16,10 m²

Powierzchnia żagla GENUA

12,70 m²

Max. moc silnika

6 kW


2. Łodzie żaglowe klasy "OPTIMIST" - 10 szt

Nasze optimisty w akcji na Zalewie Podwolina

Ta regatowa łódka dla dzieci wywodzi się od czterokołowego popychanego wózka, używanego przez małych chłopców do zabawy na ulicach miast.

Ponad pół wieku temu, w mieście Clearwater na Florydzie wolontariusze "Klubu optymistów" - społecznej organizacji wspierającej ludzi zagubionych w życiu - zwrócili się do miejscowego konstruktora Clarka Millsa, aby ten zaprojektował pływający odpowiednik jeżdżącego wózka, na którym dzieci mogłyby uganiać się po pobliskiej zatoce tak, jak robią to na ulicach.

Mills narysował i zbudował maleńką łódkę z charakterystycznym tępo ściętym dziobem i na cześć inicjatorów całego "zamieszania" nazwał ją Optimist. To była łódka, którą młody żeglarz ze swoim ojcem mogli bez trudu zbudować w garażu mając dwa arkusze sklejki, garść nierdzewnych wkrętów i odrobinę wodoodpornego kleju. Nic więc dziwnego, że wkrótce znalazło się wielu naśladowców.

Do Europy Optimist trafił w 1954 roku, po tym jak zobaczył go Axel Damgaard, kapitan duńskiego trzymasztowego statku żaglowego, który przebywał wtedy z wizytą w Stanach Zjednoczonych. Po powrocie do Danii Damgaard rozpropagował zmodyfikowanego nieco Optymista i wkrótce stał się on popularny w całej Skandynawii, a potem w pozostałej części kontynentu.

W 1965 roku siedem krajów powołało międzynarodowy związek klasy - IODA (International Optimist Dinghy Association). W Polsce organizacją zarządzającą tą klasą jest Narodowe Stowarzyszenie Klasy Optimist (NSKO). Dzisiaj Optimist jest drugą po Laserze najliczniejszą klasą na świecie, liczącą ponad 110 tysięcy zarejestrowanych łodzi.

Charakterystyka :

  • - typ jachtu: ket
  • - typ ożaglowania: ket rozprzowy
  • - kadłub płaskodenny z płaskim uciętym dziobem
  • - żagiel - grot rozprzowy pow. 3,5 m2
  • - maszt wolno stojący
  • - miecz szybrowy
  • - długość 230 cm
  • - szerokość 112 cm
  • - waga 35 kg

Żaglówki Optimist są niezatapialne, bardzo proste w żeglowaniu i dlatego służą do uczenia podstawowych zasad pływania regatowego. Optimisty są tym dla żeglarzy, czym gokarty dla kierowców samochodowych .

*powyższe informacje zostały zaczerpnięte ze strony http://optyaga.blogspot.com/2008/06/optimist.html


3. Łodzie żaglowe klasy "OMEGA" - 2 szt. (Ola i Klaudia)

Omega została zaprojektowana w czasie 2 wojny światowej. Początkowo była to konstrukcja całkowicie drewniana, kadłub był wykonany z wąskich listewek drewnianych. W 1972 roku wprowadzono wersję Omega Ostróda, której kadłub został wykonany w całości z laminatów.  Pomimo że powstała pół wieku temu nadal jest najbardziej popularną łodzią służącą  do szkolenia młodzieży. Po kilku modyfikacjach np. dodaniu trapezu i spinakera powstała bardzo szybka łódź regatowa.

Charakterystyka jachtu;

 

Długość całkowita: 6.00 m
Projektant: Juliusz Sieradzki
Nazwa: Omega
Szerokość: 1.80 m
Zanurzenie z opuszczonym mieczem: 0.96 m
Najmniejsze zanurzenie (np. z podniesionym mieczem) 0.16 m
Powierzchnia żagli: 15.00 m2

4. Łódź żaglowa "Konik Morski" - 1 szt. (Szkwał)

Balastowo - mieczowa żaglówka holenderskiej klasy regatowej Sailhorse. Odkrytopokładowa, posiada podnoszony za pomocą korby kil z bulbem, idealna zarówno na jeziora jak i na zatokę (po podniesieniu kila zanurzenie łódki wynosi ok 40 cm), do pływania rekreacyjnego jak i wyczynowego. Jest bardzo stabilna nawet przy silnych wiatrach i daje dużo przyjemności z pływania ekstremalnego.

Charakterystyka jachtu;


- Długość 6,20 m
- szerokość 2,15 m
- zanurzenie 0,40 - 0,90 m
- wysokość masztu (ponad wodą). 8,30 m
- waga ok 500 kg
- miecz 185 kg
- grot 13,0 m²
- fok 7,0 m²
- materiał: Laminat
- ilośc osob: 4-5


5. Jacht kabinowy typu "ORION" - 1 szt. (Zefir)

Nasz Orion o wdzięcznej nazwie "Zefir"

Jacht typu Orion jest dość starą konstrukcją, był produkowany i ceniony w latach 70 – 80. Mimo że produkcję tego jachtu już dawno zaprzestano do dnia dzisiejszego widuje się dość sporo Orionów na śródlądziu. Jacht ten zapewnia raczej ” spartańskie” warunki mieszkalne, ale za to odznacza się dość dużą dzielnością.Polecany dla osób młodych. Znośne warunki mieszkalne dla 2 – 3 osób.
Charakterystyka jachtu;
- powierzchnia żagli 14 - 16 m.kw.
- długość 593 cm
- szerokość 209 cm
- zanurzenie min. 26 cm
- zanurzenie max. 134 cm
- ilość koi 4
- max. ilość załogi - 5 osób
- rodzaj miecza - obrotowy
- masa miecza - 80 kg

6. Łódź asekuracyjna - 1 szt.

- długość 430 cm
- szerokość 160 cm
- max. nośność 600 kg
- waga 140 kg
- załoga - 4 osoby
7. Łódź wiosłowa "Bączek"
Jak widać na zdjęciu - maksymalna ilość członków załogi - 5 osób
8. Przyczepa sprzętowa

9. Klubowy pomost